Voor de 1e editie in 2014 werden 1.500 badeenden gehuurd van een andere Lions Club. Voor 2015 is besloten om zelf 3.000 badeenden aan te schaffen. Daarnaast werd veel aandacht besteed aan het parcours. In 2014 waren de badeenden wispelturig door stroomopwaarts de andere kant op te zwemmen. Daardoor moest in allerijl de finish verplaatst worden. Er is nu met banden een ruit uitgezet in het water, waar de badeenden in het midden te water worden gelaten en er aan beide kanten een finish is. Spectaculair was de tewaterlating vanuit de bak van een reusachtige kraan.

logo mentelityDe verkoop liep in 2015 op naar 4.074 badeenden, waarvan 2.670 in de voorverkoop. De ervaring leert, dat circa 2/3 van de eenden vooraf verkocht wordt. Door de betere verkoop en iets hogere prijzen (€ 2,50 per stuk en 5 stuks voor € 10,00) kon er na afloop een cheque van € 7.500 (later nog verhoogd naar € 8.500) gegeven worden aan de Mentelity Foundation van paralympisch kampioen Bibian Mentel, die zich inzet voor de sportbeoefening voor kinderen en jong volwassenen met een lichamelijke beperking.